Czy ceny transferowe mogą unicestwić podatkową grupę kapitałową?
O ile zawsze powinno się analizować rynkowy poziom warunków transakcją pomiędzy podmiotami powiązanymi przed jej zawarciem, żeby uniknąć ryzyka szacowania...
Pomagamy w analizie, wdrożeniu i rozliczeniu ulgi na sponsoring.
Przygotujemy dla Ciebie analizę potencjału, następnie raport wdrożeniowy, a na samym końcu przeprowadzimy rozliczenie ulgi, po którym odzyskasz realne pieniądze.
Ulga podatkowa na sponsoring w Polsce to preferencja podatkowa umożliwiająca przedsiębiorcom odliczenie od podstawy opodatkowania 50% kosztów poniesionych na działalność sportową, kulturalną oraz wspierającą szkolnictwo wyższe i naukę.
Dzięki temu przedsiębiorcy mogą rozliczyć w podatku dochodowym 150% poniesionych kosztów, z czego 100% jako koszt uzyskania przychodów i dodatkowe 50% jako odliczenie w ramach ulgi.
Aby skorzystać z tej ulgi, koszty te muszą być związane z działalnością gospodarczą, odpowiednio udokumentowane i wynikać z umowy sponsoringowej przewidującej świadczenia wzajemne, takie jak reklama.
Sponsoring to forma współpracy, gdzie przedsiębiorca (sponsor) przekazuje środki finansowe lub rzeczowe na rzecz innego podmiotu (sponsorowanego) w zamian za świadczenia promocyjne lub reklamowe.
Aby skorzystać z ulgi podatkowej na sponsoring, musi istnieć umowa sponsoringowa przewidująca świadczenie wzajemne, a wydatki na sponsoring muszą stanowić koszty uzyskania przychodów dla sponsora.
Sponsoring występuje, gdy przedsiębiorca finansuje działalność sportową, kulturalną lub edukacyjną, otrzymując ekwiwalentne świadczenie o charakterze reklamowym.
Ulga podatkowa na sponsoring w Polsce to preferencja podatkowa umożliwiająca przedsiębiorcom odliczenie od podstawy opodatkowania 50% kosztów poniesionych na działalność sportową, kulturalną oraz wspierającą szkolnictwo wyższe i naukę.
Dzięki temu przedsiębiorcy mogą rozliczyć w podatku dochodowym 150% poniesionych kosztów.
Mogą z niej skorzystać podatnicy uzyskujący przychody inne niż z zysków kapitałowych, a także firmy ponoszące koszty związane z działalnością sportową, kulturalną oraz wspieraniem szkolnictwa wyższego i nauki.
Przedsiębiorcy, którzy chcą połączyć korzyści podatkowe z budowaniem pozytywnego wizerunku firmy poprzez działania CSR, oraz ci, którzy mogą udokumentować poniesione koszty i zawrzeć odpowiednie umowy sponsoringowe, również powinni rozważyć tę ulgę.
Najlepszym pierwszym krokiem jest 30 minutowa rozmowa z jednym z naszych doradców.
Podczas tych darmowych 30 minut możemy poznać Twój biznes oraz poszukać wstępnych rozwiązań na najbardziej palące potrzeby firmy.
Rozpoczynamy od spotkania, podczas którego szczegółowo omawiamy potrzeby i cele Twojej firmy związane z sponsoringiem. Nasz konsultant dokładnie analizuje Twoją działalność oraz identyfikuje możliwości, które mogą skorzystać z ulgi na sponsoring. Wspólnie opracowujemy strategię, jak najlepiej wykorzystać dostępne preferencje podatkowe.
Efekt:
Dzięki spotkaniu wstępnemu uzyskujemy pełny obraz Twoich celów i możliwości, co pozwala na precyzyjne zaplanowanie działań mających na celu efektywne wykorzystanie ulgi na sponsoring.
Przeprowadzamy szczegółową analizę kosztów poniesionych na działalność sportową, kulturalną oraz wspierającą szkolnictwo wyższe i naukę, które mogą kwalifikować się do ulgi. Sprawdzamy, które wydatki spełniają kryteria, takie jak finansowanie klubów sportowych, organizacja imprez kulturalnych czy wsparcie uczelni wyższych. Przygotowujemy pełną dokumentację, niezbędną do prawidłowego rozliczenia ulgi.
Efekt:
Posiadamy kompletną listę kosztów kwalifikowanych oraz pełną dokumentację, co umożliwia bezpieczne i zgodne z przepisami skorzystanie z ulgi podatkowej na sponsoring.
Na podstawie zebranych danych opracowujemy strategię wdrożenia ulgi na sponsoring. Plan obejmuje szczegółowy harmonogram działań, od podpisania umów sponsoringowych, przez monitorowanie wydatków, aż po przygotowanie i weryfikację dokumentacji. Nasz zespół doradza, jak optymalnie zarządzać kosztami oraz jakie kroki podjąć, aby maksymalnie wykorzystać dostępne ulgi podatkowe.
Efekt:
Dysponujemy skutecznym planem wdrożenia ulgi na sponsoring, co pozwala na pełne wykorzystanie korzyści podatkowych oraz wspieranie ważnych społecznie inicjatyw.
Po wdrożeniu strategii regularnie monitorujemy postępy i analizujemy wyniki. Sprawdzamy, czy wszystkie koszty związane ze sponsoringiem są prawidłowo ewidencjonowane i kwalifikują się do ulgi. Pomagamy w przygotowaniu rocznego zeznania podatkowego oraz niezbędnych załączników, aby prawidłowo odliczyć koszty związane ze sponsoringiem.
Efekt:
Skutecznie korzystasz z ulgi na sponsoring, co prowadzi do znaczących oszczędności podatkowych i wspiera rozwój Twojej firmy. Dzięki bieżącemu monitorowaniu i raportowaniu cały proces przebiega zgodnie z przepisami, minimalizując ryzyko ewentualnych problemów podatkowych.
Ulga podatkowa na sponsoring w Polsce obejmuje możliwość wspierania różnorodnych działalności, takich jak sport, kultura oraz szkolnictwo wyższe i nauka.
W ramach działalności sportowej można finansować kluby sportowe, oferować stypendia, organizować imprezy sportowe oraz wspierać infrastrukturę sportową.
Kulturalna działalność dofinansowana w ramach ulgi podatkowej obejmuje teatry, opery, filharmonie, muzea, galerie sztuki, domy kultury oraz biblioteki.
Dla szkolnictwa wyższego i nauki, ulga pozwala na finansowanie uczelni, wsparcie projektów badawczo-rozwojowych, udzielanie stypendiów naukowych oraz organizację konferencji.
Skorzystanie z ulgi wymaga, aby wydatki stanowiły koszty uzyskania przychodów, istniała umowa sponsoringowa z świadczeniami wzajemnymi, a wydatki były odpowiednio udokumentowane.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Podczas naszej współpracy z Klientami dostrzegamy, że brakuje rzeczywistego zrozumienia i zainteresowania biznesem nie tylko od strony podatkowej, ale również jego funkcjonowania.
Dlatego w ramach współpracy wiedza o Twoim biznesie jest stale aktualizowana i gromadzona tak, aby nie byłą wiedzą wyłącznie Twojego opiekuna i pozwalała na sprawną współpracę bez konieczności tłumaczenia aspektów Twojego biznesu od zera przy każdym projekcie.
Współpraca z doradcą podatkowym nie powinna polegać wyłącznie na biernym reagowaniu i odpowiadaniu na pojawiające się pytania.
Naszą misją jest bycie aktywnym doradcą, który wykorzystując pełne zrozumienie i zagregowaną wiedzę o Twoim biznesie jest w stanie aktywnie wspierać Cię w poszukiwaniu możliwości i minimalizowaniu problemów zanim stanął się palące.
Podatki to nie tylko obciążenie finansowe, ale również czasowe. A w dzisiejszych czasach zdecydowanie czas bywa droższy od pieniędzy.
Naszą misją jest zaoszczędzić Ci jednego i drugiego, ponieważ skupiamy się nie tylko na efektywności czasowej, ale również na zwiększeniu wydajności Twoich wewnętrznych procesów podatkowych.
Zasada numer 1: Nigdy nie trać pieniędzy. Zasada numer 2: Nigdy nie zapominaj o zasadzie numer 1.
- Warren Buffett, amerykański inwestor giełdowy
Prowadząc działalność gospodarczą, bardzo trudno jest być bieżąco we wszystkich sprawach związanych z prawem i podatkami. Monitorujemy za Ciebie zmiany, abyś mógł skupić się na rzeczach istotniejszych dla Twojej firmy.
O ile zawsze powinno się analizować rynkowy poziom warunków transakcją pomiędzy podmiotami powiązanymi przed jej zawarciem, żeby uniknąć ryzyka szacowania...
Cyfryzacja obejmuje coraz więcej aspektów naszego życia, w tym również w sferze podatków. Od tych za 2022 rok formularze TPR...
Kontrole podatkowe lub kontrole celno-skarbowe, czyli pojęcie, które u wielu podatników wzbudza niekoniecznie dobre emocje. Zgodnie z raportem Najwyższej Izby...
Najlepszym pierwszym krokiem jest 30 minutowa rozmowa z jednym z naszych doradców.
Podczas tych darmowych 30 minut możemy poznać Twój biznes oraz poszukać wstępnych rozwiązań na najbardziej palące potrzeby firmy.